A venit sezonul salatelor!

Posted on Updated on

Dieta cu salata contine legume multe si colorate cu sosuri gustoase care totusi nu au un aport caloric foarte mare, ceea ce inseamna ca te ajuta sa slabesti, dar si sa mananci sanatos.

36630921 - bowl of fresh colorful salad with fork and spoon on wooden surface

Salatele despre care iti vorbeam, sunt constituite in mare masura din legume, si contin vitamine, minerale si fibre care te ajuta sa obtii senzatia de satietate.

Contin si proteine, slabe in grasimi, aflate in carnea de peste sau de pui preparata la gratar sau in fructele de mare. Salatele constituie un deliciu vizual caracterizat de o mare varietate de forme, culori si texturi. Acest fapt nu este intamplator, avand in vedere ca apetitul este intr-o stransa legatura cu aspectul mancarii.

Atunci cand tinem o dieta, este foarte important sa avem senzatia ca nu suntem restrictionate sa mancam doar anumite alimente. Alt avantaj al acestei diete este acela ca putem manca atat cat vrem, fara sa ne abtinem. In niciun caz nu vom egala de exemplu o portie de paste. In acest fel, deducem un alt avantaj major al curei acesteia, si anume faptul ca avem voie sa mancam pe saturate, fara ca apoi sa incercam sentimentul de vinovatie.

Ca sa adopti aceasta dieta, e nevoie sa mananci salate de cel putin 3 ori pe saptamana la inceput, tinzand catre o portie zilnic, dupa ce te obisnuiesti cu ritmul impus de acest nou tip de alimentatie. Rolul benefic al acestei diete este acela de a te ajuta sa slabesti, dar nu numai; iti va scadea si nivelul colesterolului, iar ritmul cardiac se va normaliza.

Cum prepari o salata gustoasa si sanatoasa?

1. Incepe cu legumele

Cu cat mai multe culori, cu atat mai bine. Alege legume verzi cum ar fi napi, frunze de varza, ardei verzi, rosii si castraveti, telina, ceapa verde, spanac, mazare sau fasole verde. Alege o salata cu frunze carnoase si asorteaza doua parti de frunze de salata cu o parte legume tocate.

2. Adauga proteine

Salatele sunt o modalitate foarte buna de a nu arunca resturile de pui la gratar care au ramas de la cina. Proteinele din carnea alba sunt indicate alaturi de bucatele de tofu si legume. Proteinele care se pot pune in salata se gasesc in:

– conserve de legume (fasole verde, fasole bruna, fasole uscata); spalati-le bine inainte de a le adauga la salata.
– fasiute de carne de pui la gratar sau de carne rosie. Daca preferi salata calda, le poti incalzi un pic in cuptorul cu microunde sau chiar gati pe moment.
– cubulete de tofu marinate. Se gasesc de obicei in borcane, marinate cu ulei de masline. Daca preferi sa le marinezi acasa, cumpara tofu natur si adauga sosul de ulei de masline in toata salata.
– conserve de ton, preferabil nemarinate, cu 0% grasime.
– branza (presarata deasupra salatei, la sfarsit, fara sare).

3. Pune si cereale

Pastele, in marea lor varietate de forme si culori, sunt o alegere foarte indicata pentru salata. Cel mai bine ar fi ca ele sa fie din grau sau pe baza de orez. Daca totusi ai retineri in ceea ce priveste pastele, poti sa mananci o felie de paine din secara in loc.

4. Alege un sos gustos si sanatos

Uleiul de masline este cel mai potrivit. Poti pune cat de mult vrei, deoarece el nu ingrasa si te si ajuta sa scapi de colesterol. De asemenea, poti sa adaugi si un pic de otet de mere diluat in apa.

5. Delicii la alegere

O mana de nuci sau de alune nesarate, fructe proaspete sau deshidratate, fulgi de porumb, toate sunt permise.

Sursa: CSID.ro

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s