Parerile unui calator prin Lefkada!

Posted on

Stiu ca nu am mai scris de ceva vreme si mai stiu ca din acesta cauza mi-am pierdut o parte dintre cititorii fideli.  Am sa incerc sa ma  revansez pentru cei care au mai ramas si  au placerea sa intre pe acest blog.

Asa cum am facut-o si cu alte ocazii , am sa impart cu voi informatiile pe care le-am strans de-a lungul concediului. Inainte de a pleca in vacanta am incercat sa aflu cat mai multe informatii depre locatia in care vroiam sa merg dar nu am gasit nimic structurat care sa ma ajute  asa ca …..

Anul acesta am ales LEFKADA!

Despre Lefkada: Singura insula  care este legata de continent printr-un tunel subacvatic si accesul se face cu ajutorul unui bac.  In fiecare ora la fix acest bac se ridica 15 minute pentru a putea lasa sa se treaca si  pe canalul maritim.  Un tur de insula   se face cam intr-o ora  si vei avea o experienta unica , merita sa incercati. Daca veti incerca acest lucru  dupa ora 18.00 veti avea  imagini care se vor impregna pe retina ani de-a randul, plafonul de nori coboara  deasupara marii si creaza  o imagine de vis.

1.Traseu Lefkada (varainta Makaza):

Bucuresti – Ruse – Velico Tarnovo – Nova Zagora – Hoskovo – Komotini – Makaza – Saloni – Ioaninna – Preveza – Lefkada Town = 1150 km.

Eu am facut   17 ore la dus iar la intoarcere am impartit drumul in doua. Am plecat pe la ora 12.00 din Lefkada  si am trecut  de vama greco-bulgara unde am am ajuns in jur de ora 21.oo si am inoptat la 14 km de vama in orasul Kirkovo. Recomnad  hotelul Enchevi , are piscina, sala de forta,  si mic dejun inclus in pretul de 21 euro/noapte de camera. Mobilierul si constructia este noua iar nota pe booking  este de 8.8.Parcare supravegheata video. O cina pentru 4 persoane cu ceva carnita, cartofi prajiti  si salata a fost   25 euro (ieftin). A doua zi am plecat spre Bucuresti la ora 10.00 si la ora 16.00 intram in Bucuresti.Este mult mai putin obositor sa imparti drumul in doua, altfel dupa 17 ore de condus nu iti doresti decat sa dormi vreo 2 zile ca sa te refaci (este doar o parere personala).

2.Taxe drum:

  • Taxa de pod Giurgiu – Ruse (13 ron la dus is 2 euro la intors)
  • Cum intrati in Bulgaria trebuie sa iti cumperi  Vignieta 10 leva=5 euro/saptamana. Eu am stat 10 zile asa ca mi-am cumparat 2 vigniete de cate o saptamana. Neaparat trebuie sa le lipiti de parbriz la vedere si sa pastrati bonul pentru un eventual control.
  • Taxe autostrade Grecia 13.20 euro (5 x 2.40 euro si 1 x 1.20 euro)
  • Taxa  Preveza  – trecerea prin tunelul subacvatic 3 euro

3. Atractii culinare:

  • In Ligia pe partea stanga cum se vine dinspre Lekada Town exista doua taverne, una pe malul marii si una pe ponton. La cea de pe ponton veti gasi un afis pe care scrie mare ” Mamaliga cu mujdei”.  Recomand sa incercati  aici  bibanul si sa intrebati de romanasul nostru Iosif care este foarte serviabil si vesel.
  • Pentru o noapte grecesca autentica va recomand  sa mergeti la taverna “Mama Mia” aflata in portul Nidri. Aici in fiecare miercuri si sambata se canta la bozuki, se danseaza Zorba  si se sparg farfurii. Recomand sa va faceti rezervare cu o zi sau doua inainte. Aici  puteti incerca cu broi calamarul.
  • Daca vreti sa macati traditional greceste, atunci taverna Daltos  va ofera cel mai bun gyros si cel mai bun souflaki. Recomandarea mea este sa va luati cate o portie la doua persoane. Totul este ieftin si bun …cu 40 de euro am si mancat am si baut 4 persoane. Taverna o gasiti in Lefkada Town langa parcarea din port.
  • Pentru o seara  cu fructe de mare de te lingi pe degete  va recomand taverna de pe malul marii de pe plaja Sivota . Aici il veti intalnii pe Radu, un chelner care va sta la dispozitie  si va va servi cu cele mai bune bucate.
  • Taverna “Rachi” este taverna cu cea mai buna panorama de pe insula. Pentru a ajunge aici trebuie sa urcati in muntii pana la Kalamnitsi, dar merita fiecare secunda. Mancarea este ieftina si buna , vinul de casa este ispititor, iar privelistea ne dezvaluie cum marea se contopeste cu cerul si muntele. Este ceva unic si este pacat sa ratati. Foarte important este sa ajungeti la taverna intre 19.00 – 19.30 altfel nu veti mai gasi locuri.

4.Entrentaiment:

  • Coaziera – Makedonia Palace cel mai mare vas de croaziera de pe insula (o capacitate de 500 persoane) va duce in cele mai importante plaje de pe insula si nu numai. Vasul pleaca zilnic in jur de ora 10.00 din portul Nidri spre Porto Katsiki – Egremni – Kefalonia – Ithaka – Meganisi- Cave – Skorpio – Nidri.
  • Croaziera cu vasul Nikoloes, este singurul vas care introarce in Pestera Piratilor apoi face o oprire pentru balaceala pe insula focilor si periplul se termina dupa vizitarea insulelor Meganisi si Skorpio.  Fauna subacvatica este una diversificata asa ca recomandat este sa aveti la voi trusa de snorkeling.
  • Pentru ca accesul pe plajele Porto Katsiki si Egremni  se face destul de greu, exista vaporase care contra sumei de 10 euro va vor duce pe  fiecare plaja , va vor lasa pe fiecare plaja pret de 2 ore  dupa care va vor readuce in portul Vasiliki.
  • Puteti sa va inchiriati barci de viteza cu sau fara personal la bord. Pentru o zi costul este intre 150-200 euro de barca. Asa veti avea posibilitatea sa acostati pe orice plaja virgina doriti si sa va bucurati de peisaje uimitoare.
  • Lefkada Town – locul perfect pentru a lua masa la ceas de seara, pentru a cumpara suveniruri sau sa beti un uzzo. Seara strazile din capitala insulei se anima foarte mult,nu trebuie sa ratati asa ceva.

5. Atractii turitice:

  •  Porto Katsiki este plaja care ocupa locul 3 in Grecia si locul 7 in lume (dupa spusele localnicilor). Accesul pe plaja se face coborand cam 100 de trepte  iar distanta intre malul marii si peretele muntelui este de cativa pasi. Neaparat sa veniti pe acesta plaja dupa ora 11.00 deoarece atunci rasare sorele de dupa muntii si sa aveti la voi neaparat o umbrela de soare. Daca veti veni cu masina , veti putea parca in vecinatatea plajei , tariful fiind de 5 euro pe toata ziua. Daca nu vreti sa platiti parcarea va puteti parca masina pe drumul de intoarcere.
  • Kathisma este palaja care aduce cel mai mult cu plaja din statiunea Mamaia. Faleza este foarte generoasa  si poti ordona pana la 6 randuri de paturi pliante si umbrele . Costul unui pat plaint consta in a-ti cumpara  o bautura de la barul care administreaza acea parcela de plaja. Daca ajungi pe acesta plaja in jur de ora 12.00 – 13.00 mai ai sanse sa gasesti un loc prin randul 5 sau 6. Accesul auto pana langa plaja este destul de facil si locuri de parcare sunt pentru toata lumea. Daca  la jumatatea zilei cand soarele dogoreste cel mai tare si cauti  loc  cu umbra sau undeva unde sa mananci  te poti retrage  la piscina de langa locurile de parcare . Recomand sa ajungeti aici in jur de ora 9.00 -10.00 pentru a prinde loc in primul rand si de a va racorii pe toata perioada zilei cu briza marii.
  • Gialos, o plaja la care ajungi forjandu-ti mai rau masina dar merita tot efortul. Plaja este destul de mare,plata unui sezlong este de 5 euro dar privelistea este incantatoare. La jumatatea zilei se poate servi si masa, aici am mancat un soflaki foarte bun.

Mai sunt o sumedenie de locuri si plaje unde puteti sa va bucurati de soarele Greciei, aici mai enumar: Plaja Egremni (pe acesta plaja se face accesul doar cu piciorul coborand si apoi urcand 358 de trepte, locurile de parcare sunt cam inghesuite si mult praf); Palaja din Nikiana unde doar treci drumul de la hotel, vila si ajungi la o mare cristalina, linisita si poti inainta in apa cativa zeci de metri (este cam sigura plaja unde se poate intra asa lin in apa dar are si un dezavantaj – este foarte aglomerata).

Sperand ca tot ce am scris o sa va ajute intr-o viitoare vacanta in Lefkada , va urez un sejur minunat!

Leave a Reply

