Ce greseli sa eviti cand alergi prin parc

Posted on

Foarte mulți alergători se apucă de acest sport fără să conștientizeze câteva greșeli frecvente. Jurnaliștii revistei Run and Fun au făut o listă a celor mai întâlnite 8 greșeli ale alergătorilor.

1.Uzarea aceleiași perechi de adidași. Mulți alergători nu-și schimbp încălțămintea, ceea ce duce la accidentări de-a lungul timpului. Specialiștii recomandă schimbarea încălțărilor de alergare la 700-800 de km sau alternarea alergărilor încălțat cu cele desculț.

2.Epuizarea din entuziasm. Foarte mulți alergători se apucă de alergat fără să-și cunoască limitele. Merg să alerge fără să se gândească la un program gradual. Entuziasmul conduce la o suprasolicitare, care de multe ori se soldează cu accidentări, iar imediat mulți renunță și astfel se ajunge la un cerc vicios. Sfatul specialiștilor este acela de a aborda alergarea cu precauție și cu o evoluție logică.

3.Călcatul prea în față. Mulți alergători cred că dacă fac pasul mare, atunci vor alerga mai repede, iar aterizarea nu se face corect. Centrul de greutate se transferă în față, iar presiunea se transmite către genunchi și articulațiile labei piciorului. Deseori, acest aspect duce la accidentări.

4.Coborârea nu necesită pași mari. Mulți se bucură atunci când aleargă în coborâre, dar la fel de des, acești fac pași mari în față, pentru a profita de „drumul la vale”. Acest lucru este extrem de nociv pentru genunchi, mai ales dacă respectivele coborâri sunt lungi.

5.Ținuta haotică a mâinilor. Alergătorii amatori nu conștientizează cât de importantă este ținuta mâinilor. Vedem diverse feluri de mișcări ale brațelor, care încetinesc alergătorul. Poziția fiecărui braț tebuie să ne ofere un unghi de 90 de grade.

6.Deshidratarea. Foarte mulți începători neglijează hidratarea, în special în sezoanele și zonele reci. Fiecare alergător de cursă lungă trebuie să știe de câtă apă are nevoie și să se hidrateze constant. Evident, nu trebuie să se ajungă nici la cealaltă extremă, când prea multă apă poate dăuna.

7.Alegerea hainelor. Alergătorii începători aleg de multe ori fie să se îmbrace prea gros, fie prea puțin pentru condițiile meteo.

8.Recuperare prea puțină. Oricât de dornici am fi să facem performanțe, nu putem neglija odihna, cu tot ceea ce înseamnă acest aspect. Somnul, relaxarea sunt necesare unei recuperări propice.

Sursa:ziaruldesport.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s