Mare ATENTIE la prima ninsoare daca ai cauciucuri “all season”!!

Posted on

Şoferii care conduc autovehicule dotate cu anvelope all season nu vor fi amendaţi dacă acestea sunt incripţionate M plus S, însă majoritatea producătorilor cu nume nu oferă acest tip de cauciucuri. V-aţi întrebat de ce?

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii consideră că noua lege intrată în vigoare la 1 noiembrie privind obligativitatea anvelopelor de iarnă va salva vieţi şi va reduce costurile administraţiei pentru deblocarea drumurilor publice pe timp de iarnă.  Cei care s-au încăpăţânat să îşi cumpere anvelope all season pentru a nu le mai schimba atunci când ninge sau e cald afară, se pot pune în pericol, atât pe ei, cât şi pe ceilalţi participanţi la trafic.

Anvelopele all season sunt un compromis între cele de iarnă şi cele de vară pentru a oferi aderenţă satisfacatoare pe zăpadă şi rezistenţă la temperaturi înalte pe timp de vară. Anvelopele all-season, fiind o soluţie de compromis, sunt gândite pentru zone climatice blânde, unde iarna adevărată durează doar câteva zile pe an. În acelaşi timp, datorită performanţelor mai scăzute decât ale celor de vară ele sunt recomandate mai degrabă pentru autoturisme cu cilindree şi putere redusă şi sunt potrivite unui stil de condus mai lent. Aceste anvelope tind să se întărească şi să piarda aderenţa în jurul a 0 grade Celsius. Această pierdere de aderenţă şi implicit de tracţiune, poate fi esenţială pentru securitate în momente critice (frâne puternice neprevăzute, frâne în curbe). Deoarece sunt un compromis, majoritatea producătorilor nu oferă acest tip de cauciucuri, ci doar de iarnă sau de vară.

Cum conduci pe timp de iarnă

Condusul pe timp de iarnă pune presiune suplimentară pe vehiculul şi pe abilităţile de conducere. Dacă canduceţi pe timp de iarnă, reglaţi viteza de conducere la condiţiile existente şi păstraţi o distanţă de siguranţă faţă de vehiculul din faţă. Evitaţi situaţiile în care este posibil să trebuiască să frânaţi brusc pe o suprafaţă alunecoasă.

Nu faceţi nici un fel de mişcări bruşte şi evitaţi o accelerare prea puternică (accelerarea ar trebui să fie progresivă şi nu bruscă. Pentru a reduce riscul de alunecare atunci când urcaţi o pantă, utilizaţi o treaptă de viteza mai mare decât cea folosită atunci când circulaţi pe vreme uscată.

Înainte de a intra într-o curba, încetiniţi în linie dreaptă. Pentru a evita alunecarea anvelopei şi pierderea controlului atunci cand luaţi colţul, viraţi cu o mişcare constantă, care curge. Menţineţi o viteza lentă şi regulată.  Dacă maşina pierde aderenţă în spate (dar mai are încă pe faţă), într-un vehicul cu tracţiune faţă, acceleraţi uşor pentru a recapată echilibrul. Într-un vehicul cu tracţiune spate, ridicaţi uşor piciorul de pe acceleraţie până ce roţile din spate îşi recapată aderenţa. Sub nici o formă nu trebuie să frânaţi, deoarece acest lucru va accentua dezechilibrul din spate.

Cel mai bun sfat pentru atunci când conduceţi pe vreme rea iarna ar fi să nu conduceţi deloc, daca vă permiteţi să faceţi această excepţie. Nu ieşiţi afară până când zapada este dată la o parte şi camioanele cu sare au avut ocazia să îşi facă treaba şi nu vă grăbiţi să ajungeţi la destinaţie.

Sursa: http://www.capital.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s