Cat isi pierde din valoare o masina noua?!

Posted on

Compania germană de cercetări de piață Bähr & Fess și publicația Focus au finalizat un studiu din care rezultă ce modele de automobile îşi conservă cel mai bine valoarea după patru ani.

Pornind de la ipoteza că ați cumpărat un autoturism în luna aprilie a acestui an și luând în calcul perioada medie de utilizare a acestuia pe piața germană (patru ani), compania de cercetări de piață Bähr & Fess a constatat că, în aprilie 2015, cea mai bună valoare de revânzare o va avea modelul Mini One Cabrio.

Deținătorul unui astfel de vehicul își va putea recupera peste patru ani, conform studiului, circa 58% din prețul plătit pe mașină.  De asemenea,  deloc surprinză­tor, modelul pentru care se pierd cei mai puțini bani este Dacia Sandero, care înregistrează o depreciere medie de numai  3.495 de euro.

Pentru simplificarea analizei, studiul a luat în calcul o medie de 15.000 de km parcurși anual. Conform metodologiei prezentate, principalii factori de depreciere a unui autoturism sunt tipul acestuia (compact, SUV, coupé, cabrio etc.) imaginea mărcii, dar și starea tehnică, numărul de kilometri parcurși, pachetul de accesorii sau aspectul. Desigur, nu trebuie omisă importanța apariției în intervalul considerat a unei noi versiuni a respectivului model, nici tendința de downsize-ing, atât în privința dimensiu­nilor, cât și în cea a motorizării.

Analiștii Bähr & Fess menționează și că, deși neluați în calcul, factori precum impactul programelor de casare, modifi­carea taxelor pe poluare, alte taxe și impozite sau situația economică a țării pot modifica destul de mult rezultatele. De asemenea, comparațiile nu trebuie făcute între modele din clase diferite, legitimă fiind considerată analizarea modelelor din fiecare segment al pieței.

Cea mai mare devalorizare, în primul an

Datele utilizate de Bähr & Fess arată foarte clar că în primul an de utilizare orice mașină pierde în medie circa 24% din valoare, pentru ca în următorii trei ani devalorizarea să fie cuprinsă între cinci și șase  puncte procentuale.

Demn de luat în seamă este și faptul că studiul are două obiective: prezentarea mașinilor cu cea mai bună valoare reziduală prin raportare la prețul de achiziție, respectiv a modelelor pentru care se pierd cei mai puțini bani după patru ani de utilizare. În al doilea caz, la majoritatea claselor, lider este modelul cu cel mai mic preț de achziție. De exemplu, în segmentul SUV-urilor compacte, cumpărătorul unui BMW X3 îşi poate recupera, dacă vinde mașina în 2015, cei mai mulţi bani din suma plătită la achiziția făcută în 2011 (57,5%).

Devalorizarea cea mai redusă, în sumă absolută, este de 6.459 de euro și revine modelului Duster; numai că din prețul inițial al acestuia se vor putea recupera doar 53,5%.

Sursa: http://www.capital.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s