Zeci de site-uri de reduceri!Profita! partea I-a

Posted on

In ultima parte a anului trecut au inceput sa apara  ca ciupercile dupa ploaie tot mai multe site-uri care ofera reduceri.  Povestea acestor site-uri a inceput acum 2 ani cand un tanar american a lansat un start-up care oferea cupoane de reduceri online si care se intitula Grupon.

Reteta

Reteta acestor  site-uri  consta in ati face un site, incepi sa convingi comercianti – saloane de infrumusetare, restaurante si cafenele, cinematografe – sa isi ofere serviciile cu reduceri de minimum 50%, vinzi cupoanele clientilor, iar din suma incasata percepi un comision.

Motivatia

Antreprenorii romani care au site-uri de cupoane si reduceri vorbesc la unison despre ” modelul  win-win-win” : clientul primeste o super-reducere si, deoarece cuponul devine valabil doar dupa ce s-a efectuat un anumit numar de comenzi, va fi motivat sa impartaseasca oferta si cu prietenii din retelele sociale; comerciantul castiga publicitate online gratuita deoarece site-ul de reduceri e interesat sa promoveze oferta si clienti noi, care poate altfel nu i-ar fi calcat pragul; iar site-ul de reduceri isi incaseaza comisionul, care in general e de 50% din valoarea tranzactiei.

Inceputul

Primul site  a fost Zumzi , un proiect lansat in octombrie 2009 de catre Costi Teleman si care a atras ulterior o prima investitie in valoare de 10.000 euro din partea lui Calin Fusu, fondator Neogen. Initial, Zumzi a fost gandit ca un site de sharing de reduceri, trecand mai apoi la modelul cumparaturilor colective. “Piata este prea la inceput pentru a putea estima incasarile anuale ale unui jucator sau ale tuturor combinat. Putem insa afirma cu certitudine ca inregistreaza o crestere spectaculoasa”, spune Costi Teleman.

In iulie anul acesta s-a lansat un al doilea jucator pe piata cupoanelor online, e-redus , al companiei Livan Group. Au urmat in septembrie FunDeal  (lansat de Roberto Lazarov impreuna cu doi parteneri straini, in octombrie, Kuponiada  (lansat de publisherul online Internet Corp, editorul Wall-Street.ro) si GoldenDeals  (parte din grupul Global Finance, al carui site de reduceri este lider pe piata din Grecia), iar in noiembrie, Coolbay  (al firmei IT Assist). Intre timp s-a lansat chiar si un site care centralizeaza ofertele celor sase jucatori, CautaReduceri , construit de antreprenorul Matei Pavel, care mai detine Konkurs.ro.

Scop

Cresterea acestui segment se afla la interesectia a doua tendinte, explica Alina Otelea, director de vanzari la GoldenDeals.ro: pe de o parte, cresterea comertului electronic in Romania, si pe de alta parte, popularitatea mare a retelelor sociale.

“Cine nu vrea sa impartaseasca cu prietenii o oferta care este prea buna sa fie adevarata? Cele mai bune oferte se propaga prin intermediul retelelor sociale intr-un ritm incredibil, mai ales ca intr-o perioada de recesiune oamenii cauta proactiv astfel de oportunitati”, adauga Otelea.

Cumparatorul

Cumparatorul de cupoane online pare sa fie, din descrierile proprietarilor de site-uri, visul oricarui advertiser. “Sunt tinerii intre 18 si 40 ani, cu un nivel ridicat de educatie, studenti si profesionisti din mediul urban, cosmopoliti, aflati permanent in cautarea unor noi experiente. Sunt persoane bine informate, care utilizeaza Internetul si retelele sociale ca medii de informare si de comunicare. De asemenea, ei sunt sociabili si cu o tendinta accentuata de apartenenta la unul sau mai multe grupuri, petrec mult timp pe forumuri, bloguri si site-uri social media, precum Facebook, YahooGroups si Twitter”, spune Mariana Glibiciuc, marketing manager la e-redus.ro.

In plus, sunt acei tineri care au “prins” perioada de boom economic si cresterea consumatorismului in Romania si nu isi doresc sa renunte la modul in care isi petreceau timpul liber. Ofertele ar fi o solutie pentru ca ei sa-si poata pastra stilul de viata, la un pret redus.

“Este o diferenta mare intre «cupoane» in general, asociate poate si cu economia saracului
, si aceste site-uri de reduceri de grup care ofera si servicii «de lux», dar la preturi accesibile. Aici reducerea face parte dintr-o «miscare sociala». Utilizatorii nu sunt neaparat cei care ar cauta «cupoane» sau «servicii ieftine» pe Google, ci oameni din toate paturile sociale, atrasi in sistem de prieteni”, explica Matei Pavel, fondatorul cautareduceri.ro.

Clientul site-urilor de cumparaturi colective vrea sa fie “cucerit”, motivat sa incerce ceva nou, sa ia o decizie impulsiva. “Sa zbor cu parapanta la Brasov. Nu e o problema ca nu as plati 300 de lei, dar nu m-am gandit. Dar acum ca tot imi dai oferta asta de 100 de lei, il cumpar. Pentru acest target si pentru a implini acest vis trebuie sa investesti foarte mult”, spune Roberto Lazarov, care in urma tranzactiei cu Rebate Networks, va investi peste 1 milion de euro in FunDeal anul viitor.

Sursa: www. wall-street.ro

 

 

 

One thought on “Zeci de site-uri de reduceri!Profita! partea I-a

    genti pentru plaja said:
    June 20, 2013 at 10:00 pm

    It’s truly a nice and helpful piece of info. I’m satisfied that
    you shared this helpful info with us. Please stay us up to date like this.
    Thank you for sharing.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s